Sill och nubbe

I går åt jag sill. Och drack nubbe.

Jaha? Skulle det vara så konstigt då? Var det inte precis det som stod på midsommarmenyn hos varenda svensk med självaktning?

Jo. Kanske det.
Men för mig var det en SENSATION! Jag äter ju inte sill. Och jag dricker under inga omständigheter nubbe.

Sillen har jag i och för sig gett en chans de senaste åren, känns liksom som att jag som vuxen verkligen borde försöka lära mig gilla det (går på träningsläger för att lära mig tycka om oliver också om ni undrar). Men nja, sillen har inte vunnit mitt hjärta.

Inte förrän i går.
Midsommarafton 2011 går härmed till historien som dagen då jag lärde mig äta sill. Goa vännerna som bjudit in mig till sin altan bjöd på en silltårta som var urgod! En annan vän hade i sin tur gjort en sillcocktail som också smakade förträffligt! Oj oj oj, vad gott det var.

Och sen lyckades min vän övertala mig att dricka nubbe. Det tog i och för sig ett par timmar för mig att få i mig en sån där pytteliten flaska. Eller nåja. Hälften av den eftersom vi två delade. Men ändå! Jag drack snaps! Och det smakade verkligen... verkligen... vedervärdigt skulle jag nog vilja påstå. I alla fall i början...

I dag mår jag dessutom som en prinsessa. Man kanske skulle prova det här med sill & nubbe lite oftare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback