Skyddsängel

I går flög en liten skyddsängel in hemma hos oss. Vår extradotter (sonens flickvän) överräckte en liten present till mig när de kom hem i går.
- Det är en skyddsängel, förklarade hon och gav mig en ljuvligt underbar liten berlock.

Den är så förtjusande söt och jag blev så varm i hela hjärtat. Ja, och lite tårögd (smet in på toa och fixade till anletsdragen lite snabbt så ungdomarna inte skulle tro att jag blivit spritt språngande galen...)

Men jag är så oerhört svag för skyddsänglar. Det är väl därför jag inte har packat undan julängeln från Polenlandet, för det känns som att den vakar över vårt hus och oss i familjen. Om polackerna såg att jag fortfarande har den framme skulle de säkert tycka att jag är lika knäpp som jag anser att grannen i Polen är som har adventsljusstaken framme i fönstret året om...

Nu ska jag dock plocka undan den polska julängeln för säsongen. Istället kommer en annan liten ängel få finnas vid min sida. En underbart söt liten skyddsängel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback