Flykt från "måsten"

Jag har gjort en "att göra lista". Den är lång som fasiken. Så därför har jag ringat in de "måsten" som VERKLIGEN måste göras. Alltså saker med bäst-före-datum. Typ betala räkningar. Och hämta sonens tågbiljett så han kommer iväg på sin resa imorgon.

Jag blir trött av att bara läsa listan. Särskilt eftersom den aldrig verkar bli fullbordad. Varje gång jag slänger en blick på den kommer jag på nya "måsten" som jag plitar dit.

Hittills har jag inte bockat av en enda punkt.

Kan bero på att jag försöker förtränga uppdragen genom att göra roligare saker. I går rymde jag exempelvis till Ikea. Det var mysigt, och kändes absolut inte som något måste. Kom hem med en sockerkaksform (som jag ska ta med ner till Polenlandet nästa gång), en bunt galgar och en liten låda. Dyrare än så behöver det inte bli. Och så lyckades jag med konststycket att skjuta upp mina måsten på att-göra-listan ett tag till.

Men nu MÅSTE jag ta tag i verkligheten. MÅSTE MÅSTE MÅSTE.
Kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback