Granne med The boss

Det sägs att vi bor granne med The Boss här nere i Polenlandet. Nä. Inte DEN bossen. Springsteen har jag inte sett skymten av sedan den där konserten på Ullevi som fick arenan att stänga pga rasrisk. Var det -84 eller -85? Nåja, dessutom tror jag inte Bruce är någon flitig Polenbesökare, än mindre bosatt här i krokarna.

Det här är en annan "Boss". Alltså, det är jag som kallar honom så. Ingen annan. Men jag törs ju inte skriva vad de andra kallar honom, sägs ju att internet är globalt och med lite google translate kan vem som helst klura ut vad granntanten (= jag) skriver på nätet...
Men okej då. För er skull kan jag bokstaverande viska vem det är jag pratar om.
Det är (m-a-f-f-i-a-b-o-s-s-e-n).
Hänger ni med nu?
Bra.

Fast det kan ju vara så att det bara är elakt förtal också. Men det var en taxichaffis som första gången upplyste oss om vems hus vi passerade när vi svängde in i vårt kvarter. Sedan dess har vi nyfiket frågat fler polacker, och de har nickande bekräftat saken. Men helt säkra kan vi förstås inte vara.

Klart som korvspad att jag är skitnyfiken! Så jag har ju lite diskret försökt få lite mer info om The Boss. Men en taxichaufför försökte dämpa min iver och ta udden av det hela genom att förklara att det är inte är en "vanlig" hrm... "boss". Den här är snäll.

Snäll???!!! Hur då???!!! Antingen är man det (och då tjänar man pengar på tunga kriminella aktiviteter) eller så är man det INTE. Men jag har bara fått något svävande svar som jag uppfattade som indrivning.
Ja inte vet jag.

Men i snart tre års tid har jag försökt smygkika över muren varje gång vi passerar den omnämndas hus. Har ju förväntat mig att någon ynka gång få se den stora svartmuskiga mannen som det ryktas om. Men inte en skymt av karln har jag fått.

Inte förrän häromdagen. Då kom han plötsligt körandes i sin enormt stora Hummer med strålkastare över hela taket. Som taget ur en film! Jag spärrade upp ögonen och glodde allt vad jag hade genom vår Skodas vindruta och äntligen fick jag se honom!
En liten tunnhårig farbror med runda glasögon... Hade jag mött honom på gatan hade jag lika gärna kunnat tro att han rymt från Mariekällgården.

Ja, ja... Han kanske är en snäll "boss" då som driver ett helt vanligt inkassoföretag. Inte vet jag. Men lite snopet känns det när man till sist, efter så många års nyfikenhet, fick syn på den beryktade grannen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att mannen i Hummern INTE var "bossen" utan en sk "grob" Kanske är det han som klampar på taket? /Svågern

2011-03-15 @ 19:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback