En dag att minnas

Jag tar omedelbart tillbaka varenda bokstav om att vi har tillbringat den senaste veckan i paradiset, för det är först i dag som vi verkligen har varit där!!!!

Phi Phi öarna...

Vilken underbar plats på jorden! Just nu är vi ganska möra efter vår egenhändigt ihopsnickrade utflyktsdag som slog alla förväntningar med råge. Ska se om jag kan få upp lite bilder...



Så vackert så man tappar andan...



Vi tog färjan till phi phi öarna, utan några planer eller schema. Ett riktigt lyckokast! Även om båtresan säkert tog dubbelt så lång tid som speedboat så var det värt det!



Lycklig? Jajamensan!



När vi kom iland på Phi Phi försökte en ung thailändare värva oss för en båtutflykt.
- Bara om du tar oss till platsen där vi kan få snorkla med hajar! sa maken.
Sagt och gjort. För inga pengar alls hade vi plötsligt, båt, kapten/guide, snorkelgrejer och siktet inställt på Long beach.
Maken och dottern och thailändaren hoppade vigt ner i vattnet med lite bröd till fiskarna.
Jag stannade ombord på båten...
Och helt ärligt. Det var en i sällskapet som inte var så där jäkla kaxig när mamma haj plötsligt simmade rakt mot honom. Och jag kan väl säga att det inte var dottern och inte var det guiden. Hrm....

När snorkelturen var klar puttrade vi in till stranden. Åt lunch och badade i lagunen.
Herregud vilken plats på jorden! Och hit vet jag några som snart ska resa! Jag är grön av avund trots att jag precis lämnat stället. Fantastiskt!



I en sån där bungalow vill jag också semestra någon dag...



Long beach.



Som sagt. Det går ingen nöd på oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback