Fullmatad helg

Sådärja.
Nu har vi blåst ut ljusen och firat klart. För i dag.

Vilken helg det blev! I fredags övertalade jag dottern att följa med till sonen i Västerås. Egentligen hade dottern tvättstuga, men jag övertalade henne att ta med smutskläderna till mig så lovade jag att fixa det. Om hon följde med.
Sedan visade det sig att sonen också var i större behov av att tvätta, än att shoppa med sin mor och syster. Alltså erbjöd jag mig att ta hans tvätt också...

Därmed fick jag en underbar fredag med BÅDA MINA BARN. Vi fikade, shoppade och gick ut och åt en tidig middag. Sen fick jag betala priset genom att tvätta hela kvällen och halva natten...

På lördagseftermiddagen droppade sedan HELA familjen in i huset. Grabbarna grus kom tillsammans och så slöt dottern upp. Vi skrattade hejdlöst åt dotterns initiativ inför hennes och hennes kompisars halloweenkväll och åt middag tillsammans. Jag hade lagt skumpan på kylning och tänkte avnjuta den med en snygging i soffan och en annan favorit i tv-rutan.

Men ödet ville annorlunda kan man säga...
Hört talas om matförgiftning??? H-vete va sjuk man kan bli!!!! Det var som tusen knivar i magen så jag fick skippa både tv-mys och skumpa (har aldrig varit så glad över den inspelningsbara hårddisken som maken propsade på att införskaffa för något år sedan).
Visade sig i morse att dottern också drabbats av kniv-i-magen-syndromet. Stackarn!
Maken, som avrundade middagen med lite whisky, klarade sig lindrigare. Och sonen, som inte åt så mycket av köttfärsen, klarade sig helt undan.

Nåja. I dag står vi på benen igen och tur var ju det, för i dag är det dotterns dag!
22 år sedan den finaste flickan på jorden såg dagens ljus. Så vi har firat dagen lång med både tårta och sång. Men nu har alla gäster lämnat festen. Sonen har åkt hem till Västerås med två stora Ikea-kassar med ren och struken tvätt. Dottern tog sin säck med rena och strukna kläder + alla presenter och har också lämnat huset.

Med facit i hand kan jag bara konstatera att jag ÄLSKAR att ha hela familjen samlad hemma och jag har njutit av varje minut (ja, bortsett från ett par timmar under lördagskvällen då...).

Grattis fina gumman på 22-årsdagen!!!!



Älskar den här bilden på dottern, tyvärr äger jag inte upphovsrätten och borde väl rullas i tjära och fjädrar för att jag "snott" den. Hoppas fotografen har överseende med mig för den här gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback