Prisade monster

Det var länge sen jag skrattade så mycket som i går när dottern visade maskeradkostymerna som hon sytt till sig och sin kompis. Jag FÖRSTÅÅÅÅÅR inte hur hon kan skapa något liknande på några timmar! Själv klarar jag ju inte ens av att sy i en knapp...

Dottern var egentligen bara fundersam över en sak. Hur hon och hennes kompis skulle ta sig förbi dörrvakten på krogen där halloweenpartyt hölls i går kväll.
Men det löste hon galant, med hjälp av sin lillebror som visade sig vara en hejare på körkortstillverkning för utomjordingar...

Här är dottern:



Och här är dottern igen (i kostymen hon sytt åt sin kompis):



Djungeltrumman förtäljer att tjejerna gjord succé på krogen i går kväll (och tydligen på vägen dit också). De lär till och med ha tagit hem pris för kvällens bästa kostym.
Och aldrig någonsin har tjejerna fått visa legitimation i baren så många gånger under en kväll som just i går... Vilket man i och för sig kanske kan förstå när man ser det här:



"Ska jag åka fast för någonting så gör jag det helst med den här urkundsförfalskningen", konstaterade dottern glatt i går.

Sedan fick jag henne att lova på heder och samvete att ringa från polishuset om hon åkte fast. Inte för att jag tänkte hämta henne eller betala borgen eller så. Mer så att jag ville skicka en fotograf till arresten, och sedan själv få skriva den roligaste polisnotisen i mannaminne.... (så tråkig humor har jag! ha ha ha ha!!!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback