Filmmanus

Jag kan inte rå för det, verkligen inte, men jag kan inte sluta...

Jag har skrattat så tårarna runnit, och sitter fortfarande här och fnissar i min ensamhet. ÄNTLIGEN vet jag vad jag vill göra av min lediga tid i Polenlandet. Eller nåja. Det har jag ju vetat hela tiden. Egentligen. Men jag har liksom inte hittat kärnan. Innan jag påbörjade det här äventyret funderade jag ju på om jag skulle ta och skriva en bok under all min lediga tid. Men jag har inte hittat "den där rätta känslan".

- Skriv en barnbok! är tipset jag fått från flera.
- Skriv en chic-lit, om relationsförväxlingar, har någon annan tipsat.
Medan någon nyfiket frågat om jag ska skriva en kriminalroman.

Men inget har kommit till mig. Inget har gett mig rätt känsla för att skriva.
Inte förrän nu.
NU VET JAG VAD JAG VILL SKRIVA!
Ett filmmanus.

Storyn bara väller fram i huvudet på mig. Och jag kan inte låta bli att skratta! Nä, ingen komedi i ordets bemärkelse. Men utan tvekan med sånt som roar mig med min kanske inte helt friska humor.

Och jag vet PRECIS vem jag vill ska spela huvudrollen.
Robert De Niro.
Ingen kommer kunna spela den koleriske, ohyfsade och totalt galna huvudrollen bättre än han! Om det så är det sista jag gör så ska jag ha honom i rollen. "Jomen tjena!" tänker ni.
Då säger jag bara så här:
- Kan han spela in såna B-filmer som familjen är värst i 132 olika varianter så kan han baske mig kliva på det här projektet också. Så enkelt är det.

Jag ser egentligen bara ett problem med mitt nyfunna projekt.
Jag har nämligen aldrig skrivit ett filmmanus.
Jag har inte ens LÄST ett filmmanus i hela mitt liv.

Så... Hur fanken börjar man?


Kommentarer
Postat av: Maria

Börja med att skriv ner det du har i huvudet sen kommer det andra av sig själv! Heja heja och om Deniro ska spela huvudrollen vill jag träffa honom, bara så du vet alltså... Kram

2011-09-20 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback