Mysdag - igen!!!

Alltså. Det är MYCKET mysigare med lediga dagar när man inte är ledig i princip varje dag :).
Så i dag blev det mystisdag!

Först drog jag på stan och lyckades ÄNTLIGEN ta mig till kemtvätten och lämna in vinterjackan (tänkte jag skulle vara ett steg före snöstormen i år) och sonens kostym. Sedan mötte jag upp syrran och så tog vi en butiksdrive innan vi slog oss ner för det apselut viktigaste - fikastunden.

Osså ringde dottern. Hon hade tråkigt och hade redan hunnit besöka gymmet två gånger fast klockan inte ens passerat lunch (tror hon håller på att bli träningsgalen, dvs raka motsatsen till mig...) och undrade om hon kunde komma ut en sväng till mig.
Tja. Så med gemensamma krafter lagade vi tacopaj (dottern läste receptet på sin iphone och jag lagade) och så svängde hon ihop en mumsig gucca-röra och vips åt vi middag ihop. Håll med om att det låter som en riktig mystisdag!?!?!

Är lite glad över att jag fått arslet ur och gjort en del bra saker i dag också. Saker jag tydligen slutade med när sonen flyttade hemifrån och jag blev solokvist.

- Jag har diskat.
Yes. Första gången på drygt en vecka. Maskinen blir ju liksom aldrig full och klar för disk när man är ensam. Men nu har jag tröttnat på att diska smörknivar för hand om morgnarna - alltså har jag diskat (= satt på diskmaskin). Alternativet hade förstås varit att köpa fler smörknivar, en tanke jag inte helt uteslutit ännu...

- Jag har handlat på stormarknaden.
Det ekade ödsligt tomt i kylskåpet. Handtvålen i badrummet, strösockret, hushållspappret - ja allt sånt var också slut. Men som sagt, är man själv finner man andra lösningar. Men nu kände jag att jag inte orkade tvätta händerna med schampo längre och toarullen i köket kändes sådär. Så nu efter inköpsrundan känns det lite trevligare här hemma igen.

- Jag har tvättat.
Alltså. När man inte har barn som grymtar om att deras strumpor och t-shirtar är slut så upptäcker man plötsligt att man själv har ganska mycket "reserv-kläder" att ta till... Men nu sinade det till och med i min strumplåda så ett par tvättar satt faktiskt ganska fint.

På det hela taget måste jag nog påstå att det varit en jädrans bra dag i dag. Trots att det bara är en helt vanlig tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback