Zoo Hedlund

Välkommen till Zoo Hedlund! Här i vårt hem i Polenlandet har vi tydligen precis fått ett par nya djur som nyfiket kikat in genom den glasade altandörren. Tack och lov för att den var stängd...

Men innan vi kommer till de nya husdjuren, har jag berättat att vesslorna dragit?
Yup. Borta. Väck. Och vi har fått vår välbehövliga skönhetssömn tillbaka! Nja, inte för att det syns på oss, men vi sover i alla fall om nätterna sedan eländet upphörde.

Varför vesselkräken försvann har vi däremot ingen som helst susning om.
Proffs var ju här i somras och besprutade huset med något som (enligt deras utsago) luktade så vedervärdigt att vesslorna skulle försvinna på två dagar.
Det gjorde de inte kan säga.
Sedan installerades någon form av infraljud på vinden som skulle få djuren att ta till flykten.
Det gjorde de inte...

Så då återstod bara en lösning. Att bryta upp taket, fånga dem i burar och sedan täta eventuella ingångar. Allt till en nätt summa av en kvarts miljon. Men eller hur?!?!?
Fastighetsägaren vi hyr av var inte ett dugg intresserad av att bekosta det hela, honom stör ju inte vesslorna. Nämen då så. Då var alternativet att flytta (vilket vi inte vill).

Men så en dag var de bara borta. Puts väck. Vi vet inte hur och inte varför. Men lugnet har lagt sig över huset igen, och det känns ofantligt skönt. Finns andra tecken på att vesselkräken dragit också. Trädgården och gräsmattan är återigen helt uppgrävd av mullvadar. Trädgården som fastighetsägaren är såååå mån om att den ska bibehållas fin att han själv sköter om den fast han inte bor här för tillfället. Ursäkta mig, men jag säger bara: Ha ha ha ha ha ha!!!! Skiter han i vesslorna I HUSET så skiter jag fullständigt i mullvadarnas framfart i trädgården.

Nåja. De nya husdjuren (yes, de är fleeera!) är små. Väldigt väldigt små. Och ser ut som en blandning av vandrande pinnar och mikrosmå krokodiler! Jag hoppas vid gud att de är ofarliga, men för säkerhetsskull går jag inte längre utanför altandörren...

Fast vad tror ni? Det kanske bara är helt vanliga ofarliga ödlor?







Äckligt... Om ni frågar mig...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad coola! Jag tror Linnéa vill ha en. Kan du inte kidnappa en till henne? ;)

2011-09-22 @ 06:51:01
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback