Godmorgon världen!

När jag stupade i säng efter midnatt bestämde jag mig för att ta sovmorgon i dag.
Vaknade i morse utvilad, låg och drog mig lite och gick sedan upp för att sätta på kaffe. Först då insåg jag att klockan var 05.20... Hoppsan!

Nåja. Jag gillar morgnar så mig stör det egentligen inte. Dessutom ser jag mycket fram mot dagen! Egentligen skulle jag kliva på flyget till mitt andra hemland i dag. Men omständigheterna har ändrats och resan har fått skjutas upp ett par dagar. Jag vet att det låter knäppt, och jag älskar verkligen att vara i Polenlandet, men det känns som jag plötsligt fått en bonusdag i mitt liv! Ni vet, en sån där som bara trillar ner i huvudet helt obokad och fri för vad som helst.

Fast jag har förstås redan gjort ett späckat schema för dagen :). Jorå. Jag tänkte ta tag i sånt jag aldrig hinner med.
Som att tömma garaget på alla pantflaskor och storhandla innan helgrusningen. Eventuellt göra ett snabbt stopp i en av stans butiker som jag hoppas kan förse mig med badplagg (snart är ju säsongen här!). Och jag ska verkligen anstränga mig för att göra ett ryck i trädgårn! Åtminstone plantera penséerna som införskaffades för två veckor sedan men som fortfarande inte kommit ner i sina krukor. Sedan vore det förstås lämpligt att beta av räkningshögen och göra ett litet städryck inomhus. Den som lever får se hur mycket som hinns med.

Jag tror det blir en bra dag i dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback