Fredagsmys på Atmosphere

Helt malplacerat, i ett ganska trist höghusområde, ligger den bästa restaurangen i den polska stad där vi bor.
De har helt fantastiskt god mat! Och suverän service. Det är verkligen toppklass på restaurang Atmosphere och jag kan liksom aldrig tröttna på att gå dit.

Givetvis kunde jag inte motstå att beställa in min favoritsoppa till förrätt.

Sedan serverade krögaren en ofantligt god varmrätt.


"Blomman går bra att äta, den kommer från Thailand", kom restaurangägaren försynt fram och berättade när vi i sällskapet försiktigt lade dekorationen åt sidan.
Jag avstod dock och konstaterade bara att jag inte åt upp blommorna i Thailand heller...

Efterrätten tackade jag vänligt men bestämt nej till. Men vem kan i längden motstå en underbar creme brulee???
Inte jag i alla fall.




Mums!!!

Och till allt gott vi åt drack vi förstås också ett ljuvligt rödvin.
Grannarna vid bordet intill tog däremot in en hel liter whisky som de avnjöt till varmrätten...
Om jag är förvånad?
Nä. Inte direkt faktiskt. Men jag kan inte låta bli att fundera över hur det smakade till ankan de beställde in...

Nåja. För mig är det här i alla fall fredagsmys på polska.
Eller: Fredagsmys på Atmosphere kanske är mer korrekt att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback