Dansa. Pausa.

Det hinner alltid hända lite på den polska trendfronten de veckor jag befinner mig i Sverige. Ibland när jag kommer tillbaka hit kan jag inte låta bli att fundera över hur det kunde bli så häääär????
 
Mest spelat på polsk radio just nu: Dansa Pausa.
Men hallå? De sjunger ju på svenska!!!! Nåja. Kan ju vara så att "dansa" och "pausa" betyder samma sak på det här språket så att de därmed förstår "vitsen". Men jag ställer mig tveksam eftersom polska ord som tack (tak) betyder "ja" och stol betyder "bord" och... Ja, ni fattar.
 
Populäraste klädesplagget just nu (företrädesvis bland tjejer och kvinnor): Gummistövlar.
Ååååkej... Alltså. Den senaste veckan har det verkligen uppstått ett och annat skyfall, kombinerat med sjuhelsikes åska och blixtoväder. Luftfuktigheten var visst uppe i 80 procent ett par dagar. Men det kan ju inte på något vis vara skäl nog för att hasa runt i shoppingcentrum med GUMMISTÖVLAR! Å då pratar vi inte några gulligt mönstrade eller lite coola shabby chic varianter utan rätt och slätt liknande de där hemska gröna som maken har undangömda någonstans i garaget. För nödfall.
 
Näst mest spelade låten på polsk radio just nu: Loreens Euphoria.
"Lite sönderspelad va?" som dottern konstaterade när den dundrade ut genom bilstereon i den taxibil vi färdades i.
Jag kan hålla med. Men lite pösigt svenskstolt blir man ju ändå. Det är ju "vår" Loreen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback