Slipade grabbar

Helt utan vår vetskap har "man" tydligen bestämt sig för att det behöver slipas lite utanför vårt Polenhem. Och visst, det är helt okej med oss. Ne problemas.

Och visst. Stentrappan utanför altandörrarna blev verkligen jättefin efteråt.
Alla fönster var kanske... lite mindre fina. Om man säger så.
Efter att ha försökt titta ut genom dem i ett dygn kastade jag min obotliga avsky för fönsterputsning åt sidan. Högg tag i rengöringsmedel, putsdukar, skrapor och trasor och - hör och häpna - putsade fönstrena!!!!

När jag stod där ute i kylan och putsade tills fingrarna var stelfrusna kunde jag dock inte låta bli att sända en sur liten tanke till grabbarna som slipat. De behövde ju inte städa upp efter sig, men det hade ju inte varit helt fel om de åtminstone hade tagit trädgårdsslangen och bara spolat bort det värsta av det tre centimeter tjocka dammlagret på fönster och dörrar...

Och som alltid. Man ska passa sig för vad man önskar. Plötsligt kan det slå in.
I morse kom de slipade grabbarna tillbaka. Uppenbarligen bara med en uppgift i sikte. Att spola av fönstrena med trädgårdsslangen - vilket de GJORDE!!!!! MINA NYPUTSADE FÖNSTER SPRUTADE DE NER MED VATTENSLANGEN!!!!!

Tack för det slipade draget grabbar!

Grrrrrr.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback