Ljusare tider

Äntligen! I dag är de vårdagjämning och dagarna blir längre och nätterna kortare - underbart!
Ljus, värme och solsken är små vardagliga ingredienser jag aldrig kan få nog av.
Och tulpaner.
Jag älskar verkligen tulpaner den här årstiden. De är så starkt förknippade med löftet om vår att jag inte kan gå ut ur en butik utan att ha fått med mig en bukett hem. Dessutom fyller de där blommorna ytterligare en funktion. Har man fina färska tulpaner hemma behöver man inte städa så noggrannt. Ja, alltså. Man behöver ju inte gå så långt som jag gjort och lägga av med städningen helt, men faktum är att smutsen liksom hamnar i skymundan när blommorna kommer i blickfånget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback