Nedräkning...

Någon räknar dagarna...
I morse möttes jag av den här bilden i ett mejl. Ingen hälsning, ingen avsändare, inget puss och kram. Bara den här bilden.

För er som har problem med huvudräkning kan jag avslöja att den sista siffran (1444) om bara ett par dagar motsvarar fyra år. FYRA ÅÅÅÅÅR!!!! Fattar ni hur länge vi har slitit med det här projektet?
Fyra år...

Under den tiden har dottern hunnit ta studenten, skaffat sig jobb, vidareutbildat sig och fått nytt jobb och för evigheter sedan flyttat hemifrån.
Sonen (som gick i grundskolan för 1444 dagar sedan) har hunnit gå ut nian, har plöjt genom tre års gymnasiestudier, tagit studenten, jobbat, börjat plugga på högskola OCH flyttat hemifrån.

Själv har jag mest bara odlat lite fler rynkor. No big deal, liksom.

Nåja. Nu ska vi nog ändå ta det här räkneverket med en nypa salt.
Jag har sett det förut. Men typ varje gång kontraktet av olika anledningar förlängts, så har siffran i mittenkolumnen ökat istället för minskat. Nu tycker jag i och för sig att det får vara bra - jag vill ha hem min man - men det är bara tiden som kan utvisa om det blir om 200 dagar. Eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback