Vårboost

Äntligen är våren här!

Vi fick en riktig vårinjektion under Valborgshelgen när vi gjorde en weekendresa med goda vänner. En mer underbar helg får man leta efter. Ja, bortsett från att vi fick avbryta vår tripp för att åka hem och släppa in spishällsreparatören då. Som givetvis inte lyckades laga vår spishäll, den här gången heller. Så vi åkte hem heeelt i onödan! Suck. Efter fyra veckor, lika många reparationsbesök - och ett fruktansvärt otrevligt bemötande - står vi alltså fortfarande utan spis. Men det är en annan historia.

Nu tänker jag bara i all enkelhet bjuda på en bildkavalkad så ni får ett smakprov på hur jag anser att en riktig vårboost ska se ut :)




Grabbarna grus blev lite osäkra på hur de skulle fortsätta sin soliga vårpromenad när den här skylten dök upp...



Vi checkade in på underbara Bomans hotell och fick rummet "Plantagen". Ett så fantastiskt rum att jag övervägde att aldrig mer resa hem igen.



På Marsipangården vet de minsann hur man stillar sötsug. Vilket paradis på jorden för en marsipanälskare som jag!



Det blev förstås en fika i solen med både marsipanskapelser och bakverk och kaffe i ljuvliga små koppar som osökt får mig att tänka på riktiga hederliga kafferep.



Sedan kände vi ett starkt behov av att förflytta oss tillbaka till Bomans där svalkande bubbeldryck intogs i vårsolen.



En fantastisk trerättersmiddag i goda vänners lag fick avsluta dagen.
Bättre än så här kan en Valborgshelg knappast bli!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh det var helt fantastiskt! Å så himla roligt, hahaha!

För vem är Snuten i Hollywood egentligen? Är det Axel Rose eller är det kanske Bon Jovi :-)

Tack för en superkul helg!

2012-05-04 @ 13:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback