Slut på Polenäventyret

I går checkade jag ut från vårt Polenhem och lämnade Polenlandet för gott.
Okej. Okej. Jag erkänner. Klumpen i halsen var enorm. Och ja. Jag fällde både en och två tårar efter att jag passerat säkerhetskontrollen på flygplatsen.

Klart vi kommer tillbaka, men det blir ju aldrig på samma sätt. Nästa gång blir det ju som gäst och turist. Maken har dock ett par veckor kvar innan han och flyttlasset landar i Sverige. Undrar just hur han, som faktiskt bott där på heltid i 4,5 år, kommer känna när han checkar ut. Tufft misstänker jag.

Men var sak har sin tid och jag kan inte säga det bättre än Winnerbäck:
"Det här är slutet på resan, och början på en ny"

Bye bye Polenäventyret...
 
 
Konwaliowa 13
 
 
Familjen passade på att besöka oss under de sista rafflande dagarna i Polenlandet. Vi trodde nästan min mor skulle få rabatt på flyget eftersom hon matchar flygbolaget så fint dagen till ära.
 
 
Stamgäster måste vi väl ändå säga att vi blivit på det här flygbolaget som skött sig över all förväntan under de här 4,5 åren då vi bara drabbats av en handfull förseningar. Jag har försökt summera hur många resor jag gjort de här åren, men det blev en omöjlig uppgift att räkna ut. Det har i alla fall blivit många. Så pass många att kabinpersonalen känns som bekanta jag glatt hälsar på när jag boardar.
 
 
Matställe i Utska.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback