Jag ska måla hela världen...

Pust.
Godkväll bloggen!

Jag är helt slut.
Som rubriken antyder så är jag i full färd med att måla. Men jag lovar att det inte blir hela världen, för fy farao vilket hästjobb det är!!!!

Jag trodde det skulle va lätt som en plätt. Men icke! Det är trög färg, man får ont i benen och kramp i händerna. Och som om det inte räcker så blir resultatet inte heller nåt vidare... *snyft*

Egentligen är det ju altan, garageporten och dörrlisterna som ska målas.
Men jag tyckte det verkade roligare att försöka göra nåt åt en ful gammal furuhylla vi har så idag har jag börjat med den. Stackars P fick äran att gå lös på själva altan...

Det vi inte räknat med är att göra något åt själva altangolvet. Så jag har prydligt täckt och tejpat över alla synliga ytor.
Det funkade fint tills vi hällde ut en bytta penseltvätt över täckpappret...

Törs inte titta under, men jag är övertygad om att vi gett oss lite mer jobb.

Nåja. Imorgon är en ny dag! Om jag kan röra mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback