Vågor

Hej bloggen!
I dag gör vi sannerligen inte mycket för brödfödan. Fast det har vi ju å andra sidan inte gjort på ett tag nu.

Så vi solar. Och så badar vi.
Idag är det extra kul att bada för det blåser. Och blåst betyder vågor. Och vågor är kul!
Bara man inte får dem över sig. Jag gillar ju som bekant inte att få vatten i ansiktet.

P löste det lilla problemet. Han lyfte helt sonika upp mig varje gång det kom en våg. Jag kände mig lätt som en fjäder och njöt till fullo. Tills P tappade mig.
Vet ni hur hemskt det är att få saltvatten i ögonen? Jag var blind i säkert en kvart. P tyckte jag överdrev. Men jag överdriver aldrig. Nästan aldrig iallafall.

Sen fick det va slutbadat. Då upptäckte jag att de nya tyskarna snott våra solstolar. P upptäckte det nästan samtidigt. Vi bestämde oss genast för en hemsk hämndaktion. Sen såg vi att vi drivit i vågorna och att våra solstolar var längre bort. Det kändes snöpligt. Jag hade ju sett fram emot att avslöja för tyskarna att det finns tyskhajar i vattnet. Ja, alltså hajar som bara äter upp tyskar som snor andras solstolar.

En stund senare gick tysktanterna ner till havet och satte sig i vattenbrynet. Trodde de.
De hade missat att vattnet precis dragit ut och när det kom tillbaka i en hög våg hann tanterna inte resa sig och rädda sina permanentade frisyrer.
Jag skrattade så jag nästan fick magknip. Sen kändes det som vi hade fått vår hämnd.
Alltså lite i förskott. Någonting kommer de ju hinna göra mot oss innan veckan är slut. Typ sno sista marmeladskålen vid frukosten eller nåt. Att jag snodde den i morse är faktiskt inte samma sak.

Nähä. Om man ska anstränga sig lite då. Tror jag ska vicka på tårna en stund.
Hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback