Förvirrade dagar

Halloj bloggen!
I dag är det fredag. Tror jag. Jag har inte riktigt förstått vänner och bekanta som blandar ihop dagarna nu när det är helgdagar mitt i veckan. Men igår rörde jag ihop det totalt.

Under en och samma dag trodde jag det var lördag, fredag och söndag.
Ett hyggligt förödande misstag i mitt jobb. Särskilt eftersom det var torsdag.

Nåja. Rent publicistiskt tror jag att jag lyckades med rätt dag. Men det var förvirrande.

I vilket fall som helst var ju de flesta lediga igår eftersom det var Kristi himmelfärdsdag. Så tidigt på morgonen samlades en del av släkten hemma hos mormor. Hon fyller 90 om ett par veckor och fick en tidig födelsedagspresent, 3 kubik grus som den församlade delen av släkten hjälptes åt att skyffla ut i hennes grusgång. Det gick rekordsnabbt.

När jag kom till mormor 40 minuter efter utsatt tid var allt klart och fikat framdukat på terrassen. Vilken osis *host* *host*... Nåja. Jag hade faktiskt frikort eftersom jag skulle jobba. Men lite fika hann jag förstås få i mig.

Och så fångade jag den grusade församlingen på bild. Det fantastiska med den här bilden är att den består av ett axplock av mormors barn, barnbarn, barnbarnsbarn, barnbarns barnbarn, ett gäng respektive och så den blivande 90-åringen själv - mormor i blåvit randig tröja.

Jag älskar den här släkten!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback