Mörbultad

Godkväll bloggen!
Jag är helt mörbultad.
Har ju dragits med migrän en tid nu och misstänker ju vad det beror på. Tänkte att lite massage kunde råda bot på det värsta. Fick tips av en snäll kollega på en bra massör, så där hade jag tid idag.

Jag berättade att jag har hemsk huvudvärk och att jag trodde det kom från nacke och rygg.

Hon (massören) tryckte på tre punkter och skakade sen på huvudet.
- Det här är inte huvudvärk, det är migrän, sa hon och tryckte på ett ställe som fick mig att studsa högt.
- Och det här är stress, dålig stress, sa hon och tryckte på en ny punkt som gjorde så ont att jag ville lämna rummet.

Jisses vad bra hon var!

Sen avslutade hon (ja efter massagen alltså) med att beordra mig att ta det lugnt hela kvällen. Och ta ett glas rött vin. Absolut inte vitt. Rött. Det var nåt med enzymer eller nåt. Spelar mindre roll.
Jag avgudar min nya massör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback