Äntligen helg igen

Oj. Vilken vecka det blev. Så galet mycket att göra att jag bara sovit och jobbat. Som grädde på moset lade vårt system på jobbet av kvart i fem igår. Verkligen uppskattat av alla kollegor som slet som djur hela dagen och sedan inte kunde få gå hem och göra helg som tänkt klockan fem...

Verkligheten i ett nötskal. Och en och annan fick nog en påminnelse om vikten av att spara sina jobb...

Men sen blev det till slut kväll för mig också! Fredagskväll! Vännerna lurade med mig och P på middag på ett ställe jag aldrig besökt tidigare. Vilket lyckokast! Jisses vad god maten var. Jag åt så jag bokstavligen blev sjuk! Sen kastade jag mig i sängen hemma och slocknade innan jag hann sluta ögonen. Ljuvlig känsla.

I veckan var jag och hämtade min mor och hennes väninnor vid Gotlandsbåten.  Slog mig att jag inte varit på ön på evigheter. Måste verkligen ta mig i kragen och åka dit igen vid tillfälle.

Men nu står tvätt och städ på schemat! Och en tur till dottern som behöver lite hjälp i sin och sambons lya. Undrar bara hur vi ska ta oss dit med bil... Vägarna ska stängas av för midnattsloppet (som min vän för övrigt ska springa). Ja ja, vi får se hur det går.


Det är nog nästan 20 år sedan jag besökte Gotland. Måste snart råda bot på det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback