Fördriver tiden

Vi tog en liten inköpstur till Biltema igår. Eller vi och vi. P släppte mig på Maxi och sen fick han själv gå på Biltema.

Han hade en diger inköpslista, själv skulle jag mest ha tvål och schampo och lite såna attiraljer.

Vi planerade ju en tripp till glasriket. Men igår fick vi besked om att våra nya garageportar ska installeras på torsdag, så vi blir kvar hemma ett tag till.

Nåja. P fick en klipptid igår eftermiddag så vi promenerade ner på stan och strosade runt lite på rean innan P smet iväg till frisören.
Efteråt lyckades vi med konststycket att handla lite för mycket och lite för stora grejer - med tanke på att vi var tvungna att bära hem allt...
Blev två förtjusande madrasser (som vi kan ha på solsängarna OM solen eventuellt tittar fram), två urmysiga filtar som kan värma på verandan (DE kommer garanterat till nytta), en matta till köket och så ett par tröjor till P.

"Det var ju på rea iallafall", muttrade P när han släpade hem kassarna över klaffbron...


"Jag måste ha en glass först"
Det är den i särklass vanligaste frasen P säger när vi ska göra något.


Men tillsammans tog vi en fika också och funderade över vilken väg hem som var närmaste vägen att gå. Från fiket alltså.


P bar tappert kassarna medan jag gick bakom och skötte den ansträngande fotograferingen.


Just nu är vi väldigt förtjusta i blått och vitt. En dag kanske vi får användning för madrasserna och filtarna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback