Frisk luft

Jag erkänner. Jag har lite ångest för att börja jobba på måndag...

Bestämde mig för att försöka mota känslan med en tidig morgonpromenad.
Nu kom jag visserligen inte iväg så tidigt som jag tänkt, men halv åtta hade jag iallafall snört på mig skorna och gick med raska steg. Tog sikte på mormor som mål.

Men så vacker den här stan är!!! Man blir ju knäsvag. Smet ner till ruinerna på vägen och bara njöt av att blicka ut över Mälarens vatten.

Hos mormor vankades det iskall saft som belöning. Perfekt!
Hem, snabb dusch och sen fick det bli en promenad till stan och ett litet kort besök på redaktionen. Sen kändes allt mycket bättre, fina kollegor på det där stället och glada vikarier. Tror nog jag överlever att återgå till vardagen snart.


Morgonpromenad.


Fin utsikt på vägen.


Min favoritpromenad går längs Mälaren och hem till mormor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback