Långfest

För många många år sedan uppstod begreppet "långfest", och om jag inte minns fel så var det alla barnen som döpte de här tillställningarna till det.

Lite kort kan väl en långfest beskrivas att vi lite spontant träffats, ofta ätit ihop, druckit gott, skrattat mycket, ibland sjungit karaoke, ofta dansat - och alla barn har fått vara uppe precis så länge de vill och har fått äta hur mycket gott de vill. Och inte sällan har vi hållit igång till morgontimmarna. Men vid ett tillfälle körde vi i två dygn...

Inte svårt att gissa att alla våra barn var lyckliga när de insåg att det vankades långfest.

Nu är ju alla barn stora, men gissa om man blir glad när flera av dem (trots kort framförhållning) kommer och är med på långfest. Mina och P:s barn hade tyvärr andra semesterplaner, men det kommer fler tillfällen! Synnerligen härlig kväll - och varmt!!!

Jag klagar absolut inte på värmen, men nu har det varit över 30 grader i skuggan i flera dagar. Och jag blir liksom inte solbränd då eftersom jag inte kan röra mig ute i värmen. Och på gårdagens långfest fick maten stå inne och så bokstavligen rann vi bort vid borden på terrassen.

Vi har iallafall väldigt fina vänner!


Vi gjorde det bästa valet när vi beställde en "planka" som mat till långfesten.


Mums!


Långfestfirarna!


USA-selfie med Tobbe som numera bor och jobbar i USA, men som var hemma på besök och inte ville missa långfesten.


Det var fler som tog selfies...


Vännerna tog med "lite" snacks...(notera bilpåsen i hörnet).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback