Målarjobb

I samband med att våra nya garageportar kom på plats sattes även nya foder upp. Och de behövde målas.

Så igår målade P garagebrädorna och jag målade piedestaler. 
Alltså. Det är INTE lätt att måla så det blir fint. Fattar inte att det ska vara så svårt!!! Jag vill ju vara en sån där människa som köper en ful billig byrå på loppis och sen bara målar och fixar lite och vips så är möbeln som ny!
Men så är jag alltså inte...

Tog mig hela dagen att måla några simpla grejer. Första riktiga soldagen dessutom. Vete katten hur jag tänkte där...

P blev iallafall klar snabbare än mig.
Så han bestämde sig för att göra en insats med häcken.
I alla år som jag klippt häcken vid vårt gamla hus har P tjatat om att jag måste va rädd om sladden, typ att man DÖR om man sågar av den.

Nu vet jag att det var bluff. Man dör inte.  Däremot får man åka och köpa ny sladd. Nåja. En liiiiten snutt hann han ju klippa iallafall ;)


Ooops! Någon klippte visst av sladden...


Gårdagens uppgift: måla piedestaler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback