Netflixdrogen

Hemma i vårt hus följer vi inte några tv-serier. Inte för att vi inte vill, mer för att vi inte kan. Vi går upp så snuskigt tidigt på morgnarna att vi helt enkelt inte kan hålla oss vakna om kvällarna när serierna visas.

Så nu, med riktigt piss-semesterväder, har vi kompenserat det med att netflixknarka i flera dygn. En serie vi bara hört om var Bron. Ja, jag vet. Typ tusen år efter alla andra. Men dra åt pipsvängen vilken serie!!!

Vi har maratontittat oss igenom hela säsongen och när det tionde avsnittet tonade ut låg vi helt tysta innan vi började googla efter info om ytterligare en säsong ska spelas in. Det var då vi upptäckte det! Att det redan finnas en säsong två!!!! 

Jag: Hyr den! Nuuuu!!!
P: Men... Nä, den finns inte på netflix...
Jag: *googlar* Den finns på massa andra ställen - hyr den!
P: *söker desperat* Jag har hittat den! Nu har jag hyrt den!

*väntan*
*låååång väntan*

Jag: varför händer inget?
P: *muttrar*
Jag: Men alltså! Varför händer inget???
P: Det funkar inte!!!!
Jag: *googlar* Här står att man kan streama den! Ring ungarna och fråga hur man gör!!!!
P: Tänker jag INTE! Det är olagligt!
Jag: Men!!! Vi HAR ju betalat, men kan inte se den, det måste väl vara förmildrande omständighet?
P: *muttrar*

Tja. Och så höll vi på. Typ en timme. Sen hittade vi "boxen" på Elgiganten. Men de hade nattstängt...

Så imorse åkte jag dit och köpte säsong två. Sen kom barnen på middag och jag berättade om deras hederliga far som vägrar streama, varpå de skrattade gott. Våra barn (som typ är vuxna i andras ögon) förklarade därefter att streaming inte alls är olagligt.

Ja, ja. Det var åtminstone extrapris på boxen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback