Semesterplanering

Idag står inomhusstök på schemat (läs: tvätt, disk, städning, rensa avlopp osv).
Tydligen har vi inte ägnat en minut till sådana "roligheter" på hela semestern...

Men vädret såg ut att lämpa sig för uppgifterna. När vi tog stökbeslutet hängde regntunga moln runt huset, men nu när vi ska börja tittar solen fram!
Ja ja. Bara bita i det sura äpplet om vi vill klä oss i något annat än trasor.

Men vi ägnar dagen åt lite semesterplanerande också.
Eventuellt blir det en tripp utanför huset innan sommarens ledighet är över.

Jag vill åka till New York.
P vill inte lika mycket... Så den resan får vi spara. Men kanske kan vi hitta på nåt annat, kanske ner mot Smålands skogar. I såna fall vill jag väldigt gärna smyga förbi min morfars barndomshem, Vikadal. Ett litet soldattorp i utkanten av Växjö där vi tillbringade halva barndomssomrarna (andra halvan var vi på Gotland i mormors barndomshem).

Men vi får se vad det blir, om det blir något.


Nä. Det här är inte Vikadal. Men väl en söt liten stuga.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh! Vikadal vore hur mysigt som helst att besöka! Jag tycker absolut att ni ska svänga förbi där om ni får möjligheten.

Svar: Eller hur??? Frågan är om vi hittar... Barndomsminnen kan va lite svåra att köra efter... ;)
Lillan

2014-07-13 @ 15:51:15
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback