Slutspurt

Fem veckor kan vara en evighet.
Eller så kan de försvinna i ett nafs.

Det sistnämnda känns det som just nu när det bara är ett par timmar kvar av årets sommarsemester.

Så här min allra sista lediga dag tog vi bilen till Nacka Forum. Mest för att fika, och kanske hitta en billig t-shirt på rea.
Så blev det ju förstås inte när vi sprang ihop med en galet trevlig butiksförsäljare som gav mig preciiiis den där hjälpen som är så sällsynt, men som man verkligen ska ta vara på när man stöter ihop med den.

Det blev dyrt. Vi kan väl nöja oss med att konstatera det. Och att jag är väldigt, väldigt glad över mina kläder.

När vi var i Nacka öppnade sig himlen i årets skyfall, men det hade i princip slutat när vi rattade hemåt. Det vi inte hade räknat med var att alla bilvägar låg under vatten och tunnlarna stängda. Rådde totalt kaos i trafiken!
När vi till slut kom hem, efter många om och men, visade det sig att det inte kommit en droppe regn här. Helt otroligt.

Nähä. Nu ska jag ägna resten av kvällen åt jobbångest. Håll tummarna för att jag överlever morgondagen - och att det kommer en tidning i lådan på tisdag...


Slutlatat för den här gången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback