Toktrött

Jag är helt toktrött idag. Kanske är det vädret som spökar, är liksom klister i luften och nyss såg det ut som ett riktigt oväder skulle bryta loss. Men det verkar ha dragit förbi - utan att fälla några tårar över våra betesmarker.

Det är en sån där söndag då inget egentligen blir gjort. Lite fler hallon har iallafall åkt in i frysen. Och så testar jag att styckfrysa några vinbärskvistar. Eller kvistar och kvistar, stjälkar är kanske mer rätt. Ja, med vinbär på alltså.
Tänkte det kan vara fint att ta fram som typ dekoration vid tillfälle.
Någon som vet om det funkar?

På förmiddagen blev det en liten snabbfika hos mormor innan jag hämtade dottern med sambo vid tåget. Idag har de mastat på båten och nu står båtstädning på kvällsschemat.

Lite mysigt att dottern ska sova över här i natt. Imorgon har vi lockat med alla ungdomarna för lite skoj på Gröna Lund. Jag ska dock INTE åka karuseller! Fick sån hemsk dödsångest i Balder på Liseberg i fjol att jag tänker hålla mig till sockervadd och chokladhjul i år!


Sprang förbi den här söta cykeln och kom på att jag ännu inte provat MIN nyinskaffade tvåhjuling! Det måste jag göra innan semestern är slut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback