Ullared

Jag glömde ju berätta att vi hann med Ullared igår också!

Jag har länge varit nyfiken på stället, men inte tagit mig dit. När jag nu lite försynt frågade om vi kunde åka dit, vi var ju ändå i krokarna, fick jag först tvärnobben av P.

Han ville inte på några villkor dit.

Men efter lite slagningar på gps såg vi att vi borde kunna vara framme till ca 18-tiden. Och de stängde kl 20.00.
Då gav P med sig. Två timmar av sitt liv var han villig att offra på landets mest galna varuhus. Betänk då att andra tillbringar en hel dag - eller flera - på stället.

Nåja. Två timmar är bättre än inget. Och faktum är att vi klarade oss på 1,5!!!
1555 kr gick kalaset på, men då fick vi med oss äppelplockare, badlakan, handdukar, bordsduk, jacka, slip-papper i mängder (!), verktyg, pilatesboll, ljuslykta, tre par läsglasögon och hygienartiklar.

Sen återstod bara det lilla kruxet med övernattning. Visade sig vara hyggligt fullbokat i Varbergs trakter där vi tänkte sova. Men P fick in oss i den K-märkta delen av Stadshotellet mitt i Varberg.
Jisse. Vilket rum! Vi har sovit som kungligheter under kristallkronorna!

Nu: Nya äventyr!


Jag tror P tyckte det var liiiite kul ändå, det är ju onekligen speciellt på Ullared.


Övernattning i Varberg.


Badrummet var fantastiskt! Hade jag vetat vilken underbar dusch de hade så hade jag stigit upp tidigare i morse för att njuta längre av den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback