En liten olivkvist

Alltså. Igår bestämde jag mig.
Det får banne mig vara slutdeppat för fru Hedlund nu!

Jag har dessutom nu fått klart besked att P kan gå på semester en vecka tidigare än planerat - jippi!!!!
Jag gav honom genast två uppdrag:
"Jag vill att du får med mig ut på en promenad varje dag, och kan du få mig att skratta igen så kommer jag älska dig för alltid!"

Och i morse fick han mig att skratta högt, innan jag ens hade fått i mig morgonkaffet.
"Det var ju inte så svårt", konstaterade han med ett leende.

Idag har jag dessutom lite uppgifter att fylla. En kompis kommer förbi på en liten fika, en hantverkare har bokat tid för att se om han kan fixa vår älskade kakelugn (lång historia) och så ska jag till min frisör och förhoppningsvis bli sommarblond (får ju hjälpa naturen på traven).

Värmen lyser med sin frånvaro, men jag fortsätter troget vattna mitt nya olivträd (galna släktingar som tror att jag kan hålla liv i det, men än är det inte dött!)

Idag bestämmer jag att det blir en strålande dag!


En olivkvist för fred i vårt hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback