Konsten att sova sked

Jo vi huserar ju på övervåningen för tillfället (golvsliparen fortsätter ihärdigt med sitt mantra att det är förbjudet att beträda golvet på entréplan).

Så vi bor i sonens gamla rum. I hans gamla säng. I ett rum belamrat med flyttkartonger, möbler, porslin, ihoprullade mattor och döda krukväxter. Ja, typ en stor del av det vi tvingats flytta undan för golvjobbet.

Sååå... Här finns inte så mycket att göra. Jag och P stirrar lite på varandra och klurar på om det finns någon gräns för hur tidigt man får gå och lägga sig på kvällen. Vi har enats om att vi är gamla nog att bestämma själva.

Det var därför vi inte svarade i telefon efter åtta igår kväll. Vi sov. I en 120-säng. Med ETT täcke. Vi har inte sovit sked på typ tjugo år, eller iallafall inte sen vi fick råd med en dubbelvariant. Men i natt sov vi sked. Inte för att det stod högst på önskelistan. Mer för att vi inte hade något val... Man kan nämligen inte röra sig i en 120-säng utan att den andre trillar ur sängen - alltså måste man klamra sig fast i varandra.

Hoppas golvjobbet är klart snart.

Klart verkar iallafall snart äppelträd nummer 2 vara. Pust. Jag måste verkligen få fatt på någon som kan något om äppelsorter så jag kan få veta vad det är, och när de ska plockas.

Men först ska jag bota husarresttristessen med att - just det - sova.


Vad är det för äppelsort?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback