Mellandag

Det har blivit lite mycket jobb ett tag. Det har det ju. Men jag och mina kollegor var så förutseende att vi i riktigt god tid planerade in hur vi skulle kunna vara lediga efter den mest jobbintensiva perioden.

En kollega var därför ledig i måndags. "Blev inte mycket vettigt gjort den dagen", konstaterade hon.

Min andra kollega var ledig igår. Henne har jag inte träffat och har därför ingen aning om hur hon tillbringade sin dag.

För själv är jag nämligen ledig idag!
En helt vanlig onsdag, mitt i veckan i vackert höstväder och soprent tomt i almanackan!

Äntligen såg jag min chans!
Jag bestämde att den här dagen skulle innehålla äppelplockning, en tur till musteriet, en date med min mor, lite tvätt och den stora överraskningen till min man: nämligen att återställa allt i huset efter hantverkarnas besök.
Dvs möblera tillbaka allt, plocka fram alla grejer, bära in glas och porslin till sin rätta plats och om jag sen hade lite ork kvar skulle jag putsa av fönstren och laga en riktig, men enkel (man får inte slita ut sig) middag till mig och P innan jag ska iväg på klädvisning ikväll.

Sen vaknade jag i morse.
Med huvudvärk, troligen framtvingad av muskelknölarna som dragit ihop sig som ett krampande radband. Sådär som det kan bli när man jobbar lite för mycket under press och istället för att andas så drar man upp axlarna till örsnibbarna. Typ så kändes det när jag vaknade. 

Så.. Idag har jag gjort typ ingenting.
Jo! Jag har fixat naglarna! Typ för första gången sen vi flyttade hem från Polenlandet. Och jag är helt slut!
Helt galet trött faktiskt.

Så nu ska jag värma en burk färdig köttfärssås (kattmat som P kallar det) och sen ska jag fortsätta göra ingenting fram tills jag ska gå på klädvisning.

Jag vet inte riktigt, men jag tror jag känner mig lite snuvad på min lyxiga lediga dag...


Men naglarna är jag glad över! Precis lagom mesigt neutrala som passar en fegis som mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback