Racer-tanten!

Alltså. Jag vet inte när jag fick så här mycket gjort på en dag. Hemma alltså.

Jo, det var liksom så att jag jobbat lite för mycket och därför fick det bli timeout den här torsdagen. Min kropp fattade dock inte det där med sovmorgon så 04:44 vaknade jag pigg som en mört i morse.
Det är inte friskt. Jag vet.

Tvingade mig själv att ligga kvar en stund, men sen blev jag kaffesugen och gav upp planen på att sova hela dagen...

Tja. Sen vete katten vad som hände. Men jag började sanera vårt badrum. Nej. Inte städa. SANERA. Ni vet när man skurar i flera timmar (känns det som), endast iförd trosor och använder så mycket kemikalier att man är hög i två timmar efteråt...
Nåja. Var ruggigt skönt när jag var klar.

Sen begav jag mig till mormor för en förmiddagsfika. Var så himla länge sen jag var där och så skönt att få sitta där och snacka bort en stund och känns att man har TID att göra det.

Efter det blev det en tur till mataffären, hem, rensa upp alla äpplen som ska till min jägarkollega, rensa undan all rutten frukt, och plocka fullt med äpplen till mig själv. Rensade ogräs på vår grusplan och rensade bort det mesta av de döda sommarblommorna.

Har tvättat ett par maskiner OCH bakat FEM äppelpajer!!! 

Fatta hur galet nöjd jag är med min dag!!! Sprang förresten på mamma också :)

Imorgon är det jag som fixar fredagsfikat på jobbet :)


Plocka plocka plocka...


Hrm... Det här är nog skäl till att inte köpa äppelplockare på Ullared...


Bara en sort - av fem!!! - som är mogna. 


De fyra första pajerna klara. Två gluten- och mjölkfria för allergiker :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback