7 mile beach

Vi gjorde en utflykt till Negril häromdagen. Närmare bestämt till den kända 7 mile beach.

Det var ett fantastiskt ställe. Tills passagerarna från ett kryssningsfartyg vällde in i vår lilla oas... Precis där och då kände jag att det där med att kryssa runt i Karibien med en hoper amerikanare verkligen aldrig kommer bli min drömsemester.

Vår guide tipsade oss iallafall om att smaka en frozen marguerita som skulle vara något av strandens "specialitet". Hade vi vetat hur mycket tequila det var i den drinken hade vi nog inte svept varsin innan lunch... 

Efter ett par timmar åkte vi vidare till Ricks café där hugade kan hoppa från elvametersklippor ner i det turkosa vattnet. Behöver jag säga att jag hörde till det fåtal som stod tryggt kvar på land? En härlig dag blev det iallafall.


Seven mile beach.


Skål!


Ricks café.


Läcker plats.


P hoppar från elvametersklippan. Galning!


Från 21 meter (trädkojan) fick bara de inhemska "proffsdykarna" hoppa.


Jag stod kvar med fötterna på jorden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback