Ja man!

Ja man! (som vi säger på Jamaica)
Men nu är vi tillbaka i verkligheten, i Sverige, sedan i söndags. Så jag får väl nöja mig med att säga: Godmorgon!
Tänkte jag kunde fortsätta hålla i det här med bloggandet efter semestern, men det gick ju sådär - om man ska vara ärlig...
 
Nåja. Vi kom hem välbehållna och Jamaicafeelingen satt i under flera dagar. "Don´t worry"-mantrat sprack dock på upploppet av arbetsveckan. Men jag har svurit på att ägna helgen åt att återgå till det lugnet.
Jag bär också med mig en helt ny känsla som jag ska vidta åtgärder mot i dag. Heeeela veckan har jag LÄNGTAT (!) efter att få hugga tag i en storstädning här hemma. Helt groteskt. Jag vet. Så i dag ska här städas! Dock utan stress, så det får bli ett rum i taget och så får fortsättningen komma när det hinns med.
 
Ikväll kommer dessutom sonen och hans flickvän på middag och så ska vi titta på Mellon ihop - ska bli urmysigt! Jag har inte sett någon del av årets omgång (på Jamaica existerar bara Bob Marley) så för mig blir det premiärmello kan man säga.
 
Nähä. Nu ska jag låta den här helgen rulla igång.
Ja man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback