Frukost på tåget

Sådär. Då har jag avslutat frukosten på X2000 mot Göteborg. Helt okej. Extra glad för att jag lyckats koppla upp mig på nätet så jag kan roa mig under de närmaste tre timmarna. Att sitta på plats 13 kanske inte är så fel trots allt. Skönt med egen soloplats i alla fall så jag slipper ha någon som sitter "på mig".

Har faktiskt garderat mig med ett åkpiller... Var och varannan människa jag känner hävdar att man blir åksjuk på de här snabbtågen, och är det något jag INTE vill så är det att må skit. Så ett piller i magen blev det.

Nu håller jag bara alla tummar för att snöovädret inte ställer till det under färden. Orkar inte sitta fast i någon håla i ingenstans och förlora värdefull helgtid med kompisen jag ska hälsa på.
För jisses vad det snöar... Tack och lov att jag hade packat i förväg och varit duktig och hängt fram kläder så det bara var att duscha och dra imorse. Annars hade jag nog bommat tåget. Tog ju liksom en stund att skotta fram bilen och sen var det både blåljus och snöplogar som upptog motorvägen när jag skulle iväg. Men som sagt. Nu sitter jag här, på väg till en härlig helg på västkusten. Nice!

En liten besvikelse var det dock att jag inte fick höra dottern (som jobbar på Banverket) i högtalarna på tågstationen. Jag hade hoppats att hon jobbade nu på morgonen så att jag för en gång skull kunde få höra henne "live". Men men... Jag får väl åka tåg fler gånger så jag får höra hennes ljuva stämma någon gång :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback