20 år och 1 månad

- Jaha. Från och med i dag bor jag inte här längre. Jag är inte skriven här längre och jag har en egen försäkring utan er. Nu är jag bara gäst här, förkunnade dottern med ett leende när hon kom ner till frukostbordet.
- Ja, tack för de här 20 åren då. Kan jag få tillbaka nyckeln och ica-kortet, replikerade jag snabbt.
Fast det menade jag ju förstås inte. Okej, möjligen ica-kortet då. Blir ju lite jobbigt om jag ska flänga hem till dottern och "låna" kortet varje gång jag ska handla.

Samtidigt vandrar tankarna lätt iväg. Precis den här helgen för 17 år sedan flyttade vi in i huset. Sonen var sex veckor och dottern hade fyllt 3 år månaden innan.
Nu lämnar hon oss för ett eget nytt spännande liv. 20 år och 1 månad fick vi tillsammans under samma tak. Det känns onekligen konstigt att sitta på första parkett och se sitt barn flyga ut ur boet...

Kommentarer
Postat av: carina

Ja, förändringarnas vindar blåser även i hemmets lugna vrå. Man vänjer sig snabbt vid det nya. puss

2009-11-29 @ 11:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback