Dags att lämna paradiset

Jaha. Då var det dags att packa ihop och resa hemåt igen. Imorgon lämnar vi sol, värme och underbart lata dagar och återvänder till svenskt februariväder (brrrr), influensaepidemi (enligt vad man kan läsa på nätet) och vardagen.

Hade gärna stannat ett par dagar till, men vi har haft ett par underbara veckor här i Kata Noi. Verkligen välbehövligt för både kropp och själ.

Sista pooldoppet. Tänk att jag har badat MASSOR varenda dag hela semestern! Ofattbart.

Underbara frukostar!

Igår kväll bjöds vi på fest på hotellet. Snittar och bubbel i massor! Väldigt väldigt trevligt 😄!

Det här väntade i sovrummet när vi kom upp från stranden idag. De är ju för söta på det här hotellet (men det är ett himla sjå att få bort alla rosenblad var och varannan kväll 😉)

Jag trodde det var sälungar, men det är nog fåglar 😊.

Last night...

Kvällsvy från balkongen.

De går verkligen "all in" när det gäller romantik på det här hotellet (The Shore). Hade varit lite kul att vara här på söndag på alla hjärtans dag och se hur de slår knut på sig själva då. Men det får bli en annan gång 😉.

Till dig mormor 💕
Vi avslutade vår sista kväll här med att skicka iväg lyktor och våra tankar till de som lämnat oss.

Kärlekshotellet

Jag har nog nämnt det tidigare, men vi har alltså hamnat på ett riktigt kärlekshotell.

Så fort de får tillfälle så ska det vara romantiskt.

Igår när vi kom hem från vårt ö-äventyr, lätt urblåsta, så möttes vi av ljud och mysbelysning på rummet.

Innanför dörren låg rosenblad, myggnät och rosenblad och allt möjligt i sängen och romantiska toner från tv:n. Badkaret var också fyllt och mängder av små ljuslyktor på vår uteplats.

Så jag gjorde vad som förväntades i ett sådant läge. Jag fotade allt, tog mig sedan för magen och tillbringade därefter ett antal timmar på toaletten... Magsjuk de lux. Vet ni hur jobbigt det är att försöka rensa sängen från rosenblad efter en sån kväll?

Nåja. Idag mår jag förträffligt igen 😄!
Och jag var skitsmal i morse! Innan jag åtgärdade gårdagens uteblivna middag genom att frukostkompensera i massor 😉...

Lite konfunderad blir man när man kommer "hem" och ser det här på hallgolvet.

Vi bor typ på smekmånadshotell...

Uppspolat och klart för ett bad.

Okej. Lite gulligt är det.

😍

Bon Island och snorkling

Igår levde vi ö-liv. Vi hyrde en longtail som tog oss med ut för att först snorkla och sedan åka till en ö som heter Bon Island.

Ja, alltså. Jag snorklade givetvis inte. Jag matade fiskarna och roade mig med att kasta en brödskiva på P:s rygg när han snorklade så han fick ett helt fiskstim över sig. Det tyckte jag var roligt 😄.

Grabbarna som körde oss var ena riktiga fenor på vad de sysslade med. Det var liksom hygglig sjögång när vi skulle hem, men kapten parerade vågorna och var så himla säker på sin sak att inte ens jag var orolig.

Mot Bon Island

På G!

Fiskarna i havet 🎤

Snorkelgänget

Det var verkligen växlande molnighet på ön vi till slut strandade på. Men mysigt!

Kompisar!

Bon Island

Strandselfie

På väg hem tog vi oss en närmare titt på ett tempel, men bara från båten.

Nattmarknad

Idag "hyrde" vi en chaufför som körde oss till det stora shoppingcentret. Efter ett par timmar plockade han upp oss igen och körde oss vidare till nattmarknaden.
Det är verkligen en upplevelse, men jag gick därifrån tomhänt.
Ibland blir det så mycket att man inte hittar någonting. Vi har faktiskt inte handlat ett smack när jag tänker efter (även om jag provade en solhatt en dag)

Hepp. Nu är det snart läggdags här. Imorgon väntar nya mål, men då blir det till havs 😊.

På väg in på nattmarknaden!

Thai dessert stod det på skylten, men vad det är har jag ingen aning om. Liknade frukter och grönsaker i marsipan miniatyrer fast ändå inte. Nån som vet?

Mums!

Bananer, bananer, bananer...

En folkabussdrink kanske?

Hälsningar från en glad och nöjd bloggare 😄

Godmorgon i Kata Noi

Godmorgon! ☀️
För en vecka sedan, precis när vi hade anlänt, kändes det som att vi varit här en evighet. Nu, när vi är inne på vår andra vecka, känns det som vi knappt hunnit landa...

Tiden går onekligen fort. Men vi njuter av varenda minut.

När man tittar upp från sin frukost och ser allt det vackra runt omkring får man faktiskt nypa sig i armen.
Kan vara den bästa stunden på dagen. Varje dag 😊

På G igen

Då kör vi igen! Det blev ett dygns uppehåll pga magproblem... Nix, inte magsjuk som man tar för givet när magsmärtorna kommer och man befinner sig i Thailandet. Det här var nåt annat. Thailändska Losec verkar iaf ha fått upp mig på rätt köl igen, eller så gick det över ändå.

Lite surt var det att vi just igår hade bokat en longtail som skulle ta oss till Freedom beach. Men det funkade det också (även om jag mest låg i skuggan och sippade på en Coca-Cola)

Men idag är det en ny dag! Det har regnat i natt och är fortfarande mulet, men vi är på plats på stranden för det är underbart varmt och härligt ☀️!

Godmorgon ☀️!

Trevlig start på dagen 😊

Det är hyggligt brant och många trappsteg upp och ner mellan våra rum och stranden. Inte så handikappvänligt, men nyttigt för oss som bara latar oss hela dagarna.

Tittut!

☀️

Freedom beach

Golfnörden

Idag, långt innan gryningen, packade grabbarna grus sina saker och stack iväg för en dag på golfbanan.

Undrar om de kommer att överleva i värmen. Nåja. Golfbil och caddie är obligatoriskt så det kanske funkar.

Själv siktar jag på en ny dag på solstolen. Hoppas få lite grundfärg så vi kan åka iväg på havet snart. Vi har iallafall fått ett par tips på öar och stränder att besöka, så det är vi laddade för.

Nu: Strandhäng 😄

Stig-Helmer är redo för golfturen.

Själv har jag njutit av frukosten till den här vyn. Pool, strand och hav. Livet känns underbart (om ni undrar).

Lata dagar

Vi är väl inte riktigt friska, men semester till trots så kliver vi upp tidigt om morgnarna.
Jag älskar det! Det är så tyst ute, bara havets brus och så är det så underbart att se hur dagen gryr.

Och så längtar jag alltid till frukosten. Finns det något bättre än en riktig hotellfrukost? Jag som vanligtvis är usel på att äta på morgonen kan äta hur mycket som helst. Inte minst från fruktbordet.