Fähundar i kattform

Jag skulle bara åka till affären, men fick en halv hjärnblödning på köpet.
Nu när vi varit bortresta har vi gjort en riktig investering. Samtidigt som vi flög vår kos tog nämligen proffsen över min bil. Tvättade den, vaxade och polerade och städade och skurade den invändigt. Jo, det kostade en slant. Men jag tyckte det var en klok investering så här inför vintern. Nu såg jag förvisso inte så mycket av resultatet i natt när vi kom hem eftersom det var becksvart ute. Men jag mös av bara tanken på min rena fina glänsande röda audi.

Men när jag hoppade in i bilen var glädjen som bortblåst. Med fasa stirrade jag på avtrycken på den nyputsade vindrutan och insåg vad jag hade att skåda på den nyvaxade och polerade motorhuven.
- Jag ska skjuta de jäklarna! Kom och se vad f-n de har ställt till med, skrek jag samtidigt som jag slet upp ytterdörren.
Jag vet. Man ska inte svära. Men jag var så in i bomben arg att hela kvarteret måste ha hört mig.
Maken tittade skärrat ut från köket och följde snällt med ut till bilen där jag visade orsaken till min ilska.
De förb-nnade kattjä-larna hade stampat runt på hela motorhuven, förmodligen med sin egen skit under tassarna och sen glidit ner för ena framskärmen. Jag var så arg så jag tuggade fragma.
- Jag ska gasa ihjäl kräken när jag hittar dom, fräste jag.
- Förlåt... pep maken och backade en bit bakåt, som om han var rädd för att jag skulle klippa till honom.
Vilket gjorde mig ännu argare.
- Vad ber du om ursäkt för? Du har väl för f-n inte hoppat på motorhuven, fräste jag vidare.

Det var då jag kom på det. Om jag skjuter kattkräken, eller ens tänker tanken, då kommer varenda jäkla djuraktivist vilja hänga mig efter att de förklarat hur "naturligt" det är för katter att stampa runt sin egen jäkla bajs på min nypolerade motorhuv.
Alltså gör jag inte det. Skjuter dem alltså. Nä, nu ruvar jag på hämnd. När middagen är uppäten ska jag låna dotterns gummistövlar (jag har inga egna), ge mig ut i rabatten (som kattkräken sedan länge omvandlat till offentlig toalett) och så ska jag grisa ner mig ordentligt. Sen ska jag ut och klättra på bilar! Japp. Jag ska klampa runt skiten på motorhuven hos kattägarna och skulle någon mot förmodan se mig så ska jag hävda att det är ett helt jäkla naturligt beteende från en som precis pungat ut med en jäkla massa stålar på en polering för att få se den förstörd inom 12 timmar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback