Som ett kinderägg

Dottern och hennes pojkvän låg i går kväll i soffan med blickarna fästa på tv:n. Samtidigt förde de en livlig diskussion om vilken bild som var bäst, vilken karaktär de inte gillade och så höll de andan i väntan på att se vem som skulle gå vinnande ur striden. Hade det varit OS hade jag kunnat förstå deras engagemang. Men nu var det Top Model de tittade på. Ett amerikanskt program där ett gäng tjejer tävlar om ett modellkontrakt.

Lite fördomsfullt kunde jag inte låta bli att kommentera att jag tyckte det var lite kul att se att de båda var så engagerade i programmet, varpå dottern sken upp.
- Det är det som är så bra med honom, konstaterade hon glatt och nickade mot sin blivande sambo.
- Han är både pojkvän och tjejkompis på samma gång!

Hrm. Hennes kommentar fick mig osökt att tänka på ett kinderägg...
Söt och go på utsidan och med något alldeles extra inuti.
Kan man önska sig mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback