Spegelproblem

Spegel spegel på väggen där...
Nix. Inte hemma hos oss. Här är det mer:
Spegeln spegeln i garaget är...

Japp. Har äntligen hittat hallspegeln jag vill ha och i dag har jag varit till Ikea och köpt den med syrran som smakråd. Eller smakråd vete katten om hon fick vara. Jag pekade mest på den och förkunnade att det var den jag skulle ha och sen fick hon hjälpa mig att kånka den genom kassan och ut till bilen. Som bonus fick hon bära krukväxten också. Jag hade ju liksom fullt upp med min del av spegeln...

Efter ett snabbt stopp på systerbarnens skola och efter att (på ett mycket olagligt vis) skjutsat hem dem var jag ensam i bilen. Ja, med min spegel då. Det var då det slog mig! Fasiken vad klantig jag är! Jag skulle ju ha köpt spegeln först - sen skjutsat maken till flyget (vilket jag gjorde innan Ikea-besöket). Nu har jag ju ingen som kan hjälpa mig att sätta upp spegeln! Klurade en timme på om jag skulle kunna fixa det själv, men tanken på att börja min borr-karriär i den nytapetserade hallväggen kändes sådär.
Så sonen fick istället snällt hjälpa mig att bära in spegeln i garaget. Sen skickade jag ett gulligt mail till maken om hur mycket jag längtar efter honom. Hoppas det var så gulligt att han frivilligt erbjuder sig att hänga upp spegeln nästa gång han har vägarna förbi.
Hrm... Kanske ska skicka ett till för säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback