Ensamhet blev tvåsamhet

Jag myser.

Hämtade maken på Arlanda sent i går kväll. När vi rullade hem på motorvägen och jag, trots den sena timmen, kände att det var en riktig sommarkväll så tänkte jag: Så här skulle det alltid vara.
Så jag sa till maken:
- Jag tror jag behåller dig.

Okej. Nu är han ju inte hemma på någon lång visit. Men eftersom sonen drog till sin flickvän för en vecka sedan så har jag botaniserat i min ensamhet och tycker faktiskt att det är riktigt gott att övergå till tvåsamhet igen.

Nähä. Nu ska jag göra lite nytta och åka till pappersåtervinningen och förhoppningsvis hinner jag tvätta bilen också. En tvätt av kläder är redan avklarad och färdig att hängas och nästa smutstvätt ska in i maskinen. Har hunnit stryka upp en del av högen med rena kläder också. Gäller att skynda och hinna så mycket som möjligt innan det är dags att kliva på 11-timmars passet på det "riktiga" jobbet :).

Men jag klagar inte. Jag jobbar trots allt bara i dag och i morgon och sen väntar en låååång och efterlängtad SEMESTER!!!!!
Nice...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback