Tillbaka på brottsplatsen

I dag har jag besökt min gamla gymnasieskola. Bortsett från en glasbur (reception) i foajén så tyckte jag att det precis såg ut som när jag tog studenten därifrån. 1986 närmare bestämt. Jag VET!!! Vi pratar stenålder! Det kunde damen i luckan också intyga genom att flera gånger berätta att hon måste ner i källararkiven och rota och sedan maskinskriva ut mitt gamla avgångsbetyg som jag är på jakt efter.
- Du vet, det var före datorernas tid, förklarade hon.

Jomen jag vet! Jag fick ju för sjutton använda miniräknare för att klura ut vilket år jag gick ut skolan. Men vi hade faktiskt datakunskap på den tiden också. Om man nu kan kalla det så när lektionen gick ut på att försöka få några orangefärgade små monster att äta upp fyrkanter på skärmen med brun bakgrund. Tror det var då jag lade grunden för min migrän...

Nåväl. Med lite tur hittar damen i luckan kanske mitt betyg. Själv har jag vänt upp och ner på huset här hemma, utan framgång, för att hitta pappret. Till slut kändes det överkomligt att hosta upp en hundralapp för att någon annan ska söka vidare. Vi får väl se om det lyckas. Å andra sidan är jag inte helt säker på att jag vill se vad det står på det där pappret, var ju onekligen kanske inte de bästa åren i mitt liv. Men men, de "brotten" borde väl vara preskiberade vid det här laget. De kastade i alla fall inte ut mig när jag kom tillbaka till brottsplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback