08-turister

Skrattar fortfarande åt minnet av hur tydligt man kan visa att man är turist.

I fredags kväll utspelade sig följande:
Jag, syrran och mamma hade ätit och druckit gott på en italiensk krog och så står vi plötsligt på Avenyn i Göteborg, lite villrådiga kring vilken väg vi ska gå.

Jag: Vi ska gå till höger
Syrran: Nej, vi ska gå till vänster

Jag vägrar visa att jag är turist och vill därför inte plocka upp turistkartan vi fick med oss från hotellet.
Men syrran vet råd... Hon hejdar en ung festklädd tjej som hastar förbi.

Syrran: Ursäkta! Men vet du åt vilket håll Nordstan ligger?
Tjejen: Vad ska ni till Nordstan å göra den här tiden???!!!
Syrran: Ja, alltså vi ska bara hitta vår tunnelbana...

Ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och jag som inte ville ta upp kartan för att det var så "turistigt". Om man säger tunnelbana, istället för spårvagn, så är man nog utan tvekan 08-turister...

Men tjejen som visade oss rätt väg (rätt = höger) var hur supertrevlig som helst och släppte inte iväg oss utan ett förmaningens ord.
Tjejen: Vad ni än gör, gå inte på Murveln! Där är det bara fyllon.
Sen log hon som en sol, trots regnet, och försvann i festvimlet på Avenyn.

Vi skrattade hela vägen till spårvagnen, fast mest åt syrran. Och så konstaterade vi att Göteborgare faktiskt är ett himla trevligt folk.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men hallå! man kan väl säga fel eller...? Akta dig du för min huggtänder...

2010-09-28 @ 21:24:29
Postat av: Lillan

Ja, dom tänderna går inte av för hackor!!! Nästan i klass med voffsingen på spårvagnen... ha ha ha!!!

2010-10-01 @ 10:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback