Tro det eller ej

Men nu har jag gått på julledighet - ho ho ho ho!!!!

Jo det är sant!
I will not be back until next year - ho ho ho ho!!!!

Det pytte-ynkligt-lilla-tråkiga detaljen (fast egentligen är den skitstor i min värld och kan få mig att grina floder för mindre) med min rekordlånga decemberledighet är att jag är solo.
Här har jag i hela mitt vuxna liv, i alla fall ända sedan barnen kom till jorden, önskat mig mindre stress och mer tid INFÖR julen. Ni vet så ungarna får bygga pepparkakshus, pyssla och baka, koka knäck och uppfinna alla möjliga gottesaker, slå in julklapparna så där extremt fint och helst lacka dem också - och skriva rim och pynta och julstäda i grunden och bunkra upp med massor av god hemlagad mat i kyl och frys.

DET har jag alltid längtat och trånat efter.
Så har de givetvis aldrig blivit eftersom det aldrig funnits tid.

Och NU - NU när jag har tiden, vad händer då? Jo:
Maken stationerad utomlands och kommer eventuellt inte hem förrän på självaste julafton.
Dottern jobbar. Både enligt schema och alla övertidspass hon kan få - inklusive självaste julafton.
Sonen pluggar. Han drunknar i skoluppgifter och tentor har inga möjligheter att komma hem, och sen drar han till västkusten för att hälsa på flickvännen på självaste julafton.

Hallå?
Är det bara jag som tycker att något rimmar illa i familjen Hedlunds julupplägg?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stopp å belägg! Blir det inga Hedlundbarn med på julafton? :O

2011-12-09 @ 06:37:08
URL: http://sandraeh.blogspot.com
Postat av: Lillan

Snyft... Nä, det blir ju inte det :(

2011-12-09 @ 09:20:08
Postat av: Anonym

och varför inte åka ner och pynta baka och julstäda i Polenhuset? /svågern den gamle

2011-12-11 @ 18:23:05
Postat av: Anonym

Du får, precis när du vill, komma hem till oss och pynta och fixa och dona precis hur mycket du vill!För jag hinner absolut ingenting!

Kram

Annika

2011-12-12 @ 15:20:06
Postat av: Lillan

Ni är ju för goa som har universallösningar för att få mig att känna julstämning :-) Vem vet, jag kanske borde volontära som Tomtemor i år?!?!

2011-12-12 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback