Smockfullt på beachen

Det är så fantastiskt underbart att vakna när solen strålar, himlen är klarblå och det är närmare 25 grader ute redan tidigt tidigt på morgonen.

Det är en underdrift att säga att jag njöt när jag tog mitt morgonkaffe och gick ut och satte mig på stentrappen och njöt av sommarmorgonen. Så här skulle alla morgnar vara!

Jag och dottern, som är på semesterbesök hos oss, bestämde oss för att låta solen nypa vårt skinn under förmiddagen. Efter lunch tog vi oss dock i kragen och åkte till stranden. Men herre jisses vad med folk det var!!!! Vi fick leta länge innan vi hittade en parkering långt bort i tjottahejti. Fast vi klagar inte. Vi hittade en "ny" strand, fick avnjuta underbara våfflor (eller gofry som det heter här i Polenlandet) och fick en underbar utflykt.



En liten oas. Här kan jag o dottern tänka oss att slå oss till ro någon dag, om man inte känner att man "måste" ligga precis vid havet. Och det blev vi inte så sugna på när vi såg hur många som ville vara på beachen just i dag...



Smockfullt på beachen. Det var ju inte bara jag och dottern som sökte oss till stranden i dag...
Det var tjyvtjockt med soldyrkare så långt ögat kunde nå. Undrar just om det var så här fullt överallt längs hela sandstrandskusten som i runda slängar i alla fall är en sisodär 20 mil lång.



Gofry! Så istället för en solstol på stranden tog vi en promenix på strandpromenaden och kunde inte motstå nygräddade våfflor (Goftry på polska) med vispgrädde och färska blåbär. Mums!



Piren. Till slut gick vi längst ut på piren och njöt av den fläktande vinden, studerade en tysk segelbåt på väg in i hamninloppet och så skakade vi lite på huvudet åt de lätt överviktiga männen i 50-årsåldern som lekte på varsin vattenskoter och stajlade för alla som ville titta. Vad är det med män och motorer???? Egentligen?


Svensk sommar är fantastisk. Men de polska sommardagarna är inte heller fy skam, om ni frågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback