Timmarna med Moström

Alltså. Jag är lite putt. På Jonas Moström.
Här har man väntat, längtat och fingrat på hans nya bok utan att öppna den.

Jo, jag fick hans senaste bok i födelsedagspresent. Trots att jag ville kasta mig raklång i soffan och sträckläsa så lyckades jag bärga mig. Svor en helig ed att jag inte skulle öppna den förrän jag hade semester. Jag har nämligen ett läsproblem. Börjar jag läsa en bok jag tycker om så slutar jag inte läsa förrän boken är slut. Det är också skälet till att jag i princip bara läser böcker på semestern. Det är så in i helskotta jobbigt att först tillbringa en dag på jobbet, sen läsa sig igenom natten istället för att sova och så återvända till arbetet. Krasst sett funkade det när jag var yngre. Men inte nu längre.

Alltså har jag inväntat semestern innan jag gav mig i kast med Moström.
Häromdagen infann sig den rätta tidpunkten. Varmt i luften, växlande molnighet och jag var helt solo i Polenhemmet. Då kastade jag mig raklång ner på solsängen i trädgården och började jag läsa. Och min vana trogen slutade jag inte förrän boken var slut, magen skrek av hunger och axlarna hade råkat bli brända i solen medan jag var uppslukad av mord och bränder i Sundsvall.

Men lika underbart bra som jag mår medan jag läser Jonas Moström, lika tom blir jag när boken är slut.
Hallå!?!?! Kan han inte ge ut liiiiite fler böcker än en om året???? Vad ska jag läsa nu då, resten av sommaren??? Jag vill ha FLER Moström böcker på min semester! En ynka semesterdag med Moström är för lite - om ni frågar mig.

Ja, ja... Timmarna med Moström var i alla fall lika bra som de brukar. Och nu får jag väl bara snällt vänta ett år på fortsättningen. Önskar bara någon kunde tipsa om en likvärdig författare så jag har något att göra under mina resterande lata semesterdagar.



Snipp snapp snut, så var Moströms senaste bok slut.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm... Moström. Har aldrig hört talas om honom tidigare. Antar att du rekommenderar hans böcker!?

2011-07-07 @ 20:07:16
URL: http://sandraeh.blogspot.com
Postat av: Lillan

Yes! Hans böcker är suveräna! Hade inte heller hört talas om honom förrän i fjol då bästa vännen lånade ut en av hans böcker. Sen slukade jag varenda en han gett ut! Gillar honom stenhårt :)

2011-07-08 @ 09:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback